Membebel Time!
Alhamdulillah... :)
Saya ASya: Hati

Tuesday 1 September 2015

Hati

Assalamualaikum w.b.t.

" Hati.. kenapa begini?"

Hei guys...huhuhu..malam ini mood saya swing gila.. .mmm, tak tahulah. Esok saya dah pergi untuk pendaftaran untuk ke USIM. Mungkin saya tak sedia untuk tinggalkan family, tapi sampai bila. Ye idok?? Adakala pengorbanan itu penting untuk kita berjaya. Saya kena kuat. Betul tak?? Jadi tolong bantu saya untuk jadi kuat. Saya rasa, mereka yang pergi meninggalkan family jauh untuk belajar atau kerja juga mempunyai perasaan yang sama seperti saya.

Perasaan yang sangat berat dan sedih untuk tinggalkan family..hahaha...Merepeklah saya ini. OMG!!! tolong saya. Apa-apapun, saya harap esok semuanya berjalan dengan lancar seperti yang direncanakan. In shaa Allah. Wish for me guys. Huhuhu...walaupun tak ready untuk pergi berjauhan dari family, tapi sampai bila saya nak terus bergantung pada family. Saya pun nak tunjukkan yang saya mampu berjaya dan buat parents saya bangga. 

Haishh..hati..hati..hati..tolong aku untuk kali ini je. Tolong kuat dengan perpisahan yang sementara ini. Tolong kuat untuk aku membantu aku menjalani kehidupan baharu aku. Tolong bantu aku kuat untuk aku terus belajar sebagai seorang mahasisiwi. Tolonng aku kuat agar aku mampu membanggakan parents aku. Pleasee...I'm begging you.... :)

Johor ke Nilai memang tak jauh pun. At least saya bersyukur sebab saya dapat melanjutkan pelajaran ke universiti yang diidamkan dan tidak berapa jauh dari family saya. Alhamdulillah. Saya pendaftaran esok. Pagi-pagi esok, around 3 atau 4 pagi, saya dah kena bertolak daripada rumah untuk ke Nilai. Maklumlah, nak save budget katanya. Tak payahlah tidur hotel. Nak mandi , solat and sebagainya, hanya di rnr sahaja. Nasib baiklah rnr dekat Malaysia ada banyak kemudahan..syukur.. Alhamdulillah.

Baiklah guys..saya nak check barang2 untuk esok dan tidur sebab esok nak bangun pagi-pagi. Doakan saya semoga selesa berada di tempat baru, dapat kawan yang baik, dapat lecturer yang baik dan lemah lembut serta mampu menghabiskan pengijazahan saya selama 4 tahun dengan sempurna. Amiinn... :D

Terima Kasih. Wasalam. 

1 comment:

meeka42 said...

tahniah dpt masuk Usim. Sis pon student Usim. Baru nk msuk thn 2. It's okay la sis. Time ni la nak blaja berdikari kann? Hehe. Dekat ja tuh Nilai dgn Johor. Boleh jugak balik selalu. Selamat berorientasi sis !
:D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...