Membebel Time!
Alhamdulillah... :)
Saya ASya: Medical Check Up guys...

Monday 24 August 2015

Medical Check Up guys...

Assalamualaikum w.b.t

*Chef Kang Sung Woo and Na Bong Sun*

Hello awak-awak semua. Wah...finally, habis juga saya tengok drama Oh My Ghostess iaitu Korean Drama. Bagi peminat drama k-pop, I recomended you to watch this drama especially yang belum tengok tu. Untuk yang dah tengok, kongsi-kongsilah dengan saya review korang pasal drama tu. Review saya? Review saya,not badlah drama tu.Walaupun drama tu a little bit not made sense to me, but it is quite interesting drama. Saya tengok drama ni pun sebab ada pelakon kegemaran saya. 
"Pelakon kegemaran?"
"Siapa?"
"Mesti actor lelaki itu ke?"
hahaha...okayy,kita berimaginasi lagi. Sebenarnya ada Park Bo Young, pelakon perempuan tu ataupun heroine tu. Dia tu comel sangat + cantik pula tu. Saya yang perempuan ni pun boleh 'terjatuh' cinta dengan kecomelan dia apalagi lelaki. ya idok? Apa-apapun drama ni tiptop lah, and on the list of my favourite drama guys..hahaha..

okokok..cukuplah menggedik tu. Sebenarnya entry kita bukan pasal drama tu. Entry kita yang seperti tajuk tu. Haa..nampak tak tajuk tu. Kalau tak nampak, diharapkan pakai speks ataupun tambah power speks anda.*okayy..joke*
Yup..tadi saya pergi buat medical check up dekat Klinik Penawar.
"Klinik Penawar?"
"Klinik swasta ke?"
"Amboi..kayanya dia.."*senyum terus*
Yup,definitely klinik swasta dan definitely kena keluarkan duitlah. Bukan sebab kaya tapi sebab urgent. You know what?! This is my first time doing medical check up and saya baru tahu kalau nak buat medical check up dekat hospital kerajaan dekat area daerah saya kena buat appointment. What?! Saya tak tahu pun dan malangnya saya tak boleh buat medical check up dekat Hospital Kerajaan sebab dah penuh dan saya memerlukan keputusan check up before 2/9 dan mereka hanya ada kekosongan pada bulan 9. .
'Ops! Sorry ler..kalau bulan 9, memang saya tak ler..' itu yang saya cakap dalam hati..hehehe..tak berani saya cakap depan-depan. Sedangkan masa saya pergi, just a few days after result keputusan upu keluar. Gila lah...Saya pergi hospital kerajaan ini seminggu lepas dan tak sangka saya dah penuh. Memang kecewa gilalah. Ingatkan tak payah nak keluarkan duit  sangat..hampeh betul..

Tetapi saya bersyukur jugalah sebab saya buat medial check up dekat klinik swasta, walaupun kena keluarkan duit sikit tapi at least result medical check up saya dapat cepat iaitu result x-ray and other check up. I'm also don't need to wait for such a long que or make an appointment to do this check up because everything just completed in one day.Alhamdulillah. Kalau dekat hospital kerajaan, saya kena tunggu untuk jumpa doktor dan kena tunggu result x-ray keluar for 2 weeks. Kalau klinik swasta, certainnya hari tu dapat resultnya dan macam saya, kena tunggu 3 hari sebab dia nak hantar ke makmal. Maybe nak observe kot, ada-ada tulang yang patah ke..hahaha..
minta-minta dijauhkan..huhuhu.

Untuk pengetahuan korang, saya pun baru tahu sebenarnya tadi. Kalau dekat klinik swasta, bayaran untuk setiap medical check up ini lain harganya depend pada borang universiti yang korang dapat itu. Ohh..lupa nak diberitahu. Sebenarnya saya buat medical check up ini untuk kemasukan ke universiti bagi kemasukan sepetember 2015. Okayy..back to topic, tentang harga kan tadi?
okayy..untuk medical check up di universiti saya, harganya lebih murah kerana di borang saya tak ada minta apa-apa yang berkaitan dengan darah ataupun kumpulan darah kita, kan ada certain universiti yang minta kumpulan  darah kita. Jadi, harganya sedikit mahal berbanding saya medical check up saya tadi. Tetapi saya tak berapa pastilah, mungkin klinik atau hospital dekat area tempat korang lain. Yelah, lain tempat, lain harganya..ya idok??

Saya dapat tahu ini pun sebab tadi ada seorang perempuan yang macam saya juga untuk buat medical check up. Jadi, mak saya ini pun terlebih peramah, tanyalah dia dari mana, study kat mana, dan tanyalah harga untuk medical check up. Saya ini bukan tak nak tanya atau tak peramah lansung, tapi busy sebab nurse kat situ suruh saya pergi buat urin test lah, x-ray lah, ukur berat, tinggi, dan sebagainya yang berkaitanlah. Itu yang tak sempat nak menanya. *cewahh! alasan betul..hahaha*
okokok..
Sampai sini dululah entry kita hari ini. Kalau ada nak menanya apa-apa atau nak share cerita. Bolehlah bagitahu saya. In shaa Allah, saya baca dan kalau sempat response akan diberikan. Oklah..sudah malam ni. Selamat Malam. Assalamualaikum. ^^

5 comments:

Unknown said...

Salam.Nak tanya,berapa hrga medical checkup tu kak?

Unknown said...

Salam.Nak tanya,berapa hrga medical checkup tu kak?

Aza said...

Mengarut je lebih. Harga tak bgi tau

Lesungpipit said...

Mmg mengarut sungguh..buang ms je baca sampai hbis..hampeh tul bdk ni

Lesungpipit said...

Mmg mengarut sungguh..buang ms je baca sampai hbis..hampeh tul bdk ni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...