Membebel Time!
Alhamdulillah... :)
Saya ASya: It Is Raining! *-*

Sunday 16 March 2014

It Is Raining! *-*

Asssalamualaikum w.b.t.
Bismillahirrahmannirrahim(Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang)

Jangan lupa ucapkan 'Alhamdulillah'


Hari ini mood untuk menulis tetiba datang pula.Bukannya apa,saya sekadar ingin berkongsi rasa gembira dan bersyukur terutamanya kepada Allah S.W.T. kerana telah menurunkan rahmatNya yang mungkin agak besar untuk kami especially sebagai rakyat Malaysia dan penduduk Daerah Kota Tinggi.Tak adalah gembira mana,tapi rasa bersyukur yang teramat sangat memang tak lepas daripada hati saya dan ucapan 'Alhamdulillah' umpama menjadi zikir buat saya hari ini(tapi bukan hari ini je bersyukur,tiap-tiap hari kena bersyukur dan kena ucapkan 'Alhamdulillah')

Yeah!It is Raining!!!

Nampak gambar atas itu.Ya,itulah rasa syukur saya untuk hari ini.Alhamdulillah,nampaknya ujian telah diringankan sedikit oleh Allah untuk saya dan seluruh rakyat Malaysia yang memiliki cuaca yang sama macam daerah saya(pelik je,tapi,asal korang faham,OKlah!).

Sebenarnya,dah lama jugakkan tak turunnya hujan.Lebih kurang 2 bulan lebih,right?!hahaha,saya main agak je.Pelbagai cara telah dibuat selama ini,mulai dengan catuan air di Selangor(2 hari ada air,2 hari tak ada air) ,then, pembakaran hutan disebabkan cuaca yang terlampau panas serta usaha kerajaan membuat pembenihan awan agar turunnya hujan and don not forget,Solat Istiqa' iaitu minta turun hujan yang telah dijalankan oleh beberapa negeri.Alhamdulillah.Allah jawab juga akhirnya.Mungkin tak banyak negeri yang turun hujan,tapi sekurang-kurangnya Allah dengar permintaan kita.

BUT!!!!!(wah,over pula!)jangan lupa dengan pesawat MAS MH370,yang masih belum juga ditemui.Doa dari awak-awak semua sangat diharapkan.Just pray and pray and pray,mana tahu Allah jawab macam turunnya hujan ini..Nothing Impossible if we turns to Allah.Oklah,nak chow dulu.Assalamualaikum.

p/s: Keep on pray and pray and pray.Peace.


2 comments:

Kiera Rashid said...

Samelah dear, tempat kiera pun dah hujan . ALhamdulillah . Dah lame tak hujan kan? :)

Unknown said...

yup...lame jugak tu hujan...ini dah hujan,rasa bersyukur gila..igt nak main hujan tapi bila fikir blik,nanti sakit kulit pla,sebab bru first time hujan...huhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...